Informacja z prac między posiedzeniami WRDS w Gdańsku 28.04-24.05.2021r.
W dniu 27 maja godz. 13.00 odbyło się posiedzenie Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego na którym złożona została Informacja z prac pomiędzy posiedzeniami WRDS w Gdańsku w okresie od 28.042021r. do 24.05.2021r.
W obradach uczestniczyła Pani Olga Ewa Semeniuk – Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii. W swoim wystąpieniu odniosła się do założeń programu POLSKIEGO ŁADU.
„ Z przykrością odnotowuję fakt, że Rady Dialogu społecznego w 16 województwach wypracowują stanowiska dotyczące kondycji polskiej edukacji w okresie pandemii, w których zwracają uwagę na skutki po pandemiczne w polskiej edukacji, które nie są w centrum uwagi obecnego rządu. Niestety w POLSKIM ŁADZIE sprawy edukacji zostały pominięte…, na całym świecie mówi się o problemach związanych z edukacją, która jest kołem zamachowym rozwoju gospodarczego każdego kraju. Okres pandemii rzutuje na kondycję funkcjonowania przedsiębiorstw, pracowników i związków zawodowych, ale stres po pandemiczny w równym stopniu dotyka też uczniów. W POLSKIM ŁADZIE zabrakło rozwiązań wspomagających poprawę stanu edukacji, jej dalszego rozwoju oraz wsparcia dla uczniów i nauczycieli.
Informacja Prezydium OPZZ województwa pomorskiego dotycząca działalności Rady Dialogu Społecznego.
Informacja Prezydium OPZZ województwa pomorskiego dotycząca działalności Rady Dialogu Społecznego formułuje wnioski dotyczące realizacji ustawy z dnia 24 lipca 2015r o radzie dialogu społecznego i innych instytuccjach dialogu społecznego(Dz.U. z 2018r., poz.2232 z późn.zm.) oraz zmian w ustawie o Państwowej Inspekcji pracy.
Jednostka samorządu terytorialnego nie jest stroną W RDS. Reprezentacja JST funkcjonuje w oddzielnej strukturze jaka jest Komisja Wspólna Rządu i Samorządu działająca w ministerstwie właściwym dla administracji państwa.
WRDS zajmuje się sprawami dotyczącymi relacji związki zawodowe- organizacje pracodawców będących w kompetencji wojewódzkiego przedstawiciela władzy rządowej lub w kompetencji wojewódzkiej władzy samorządowej.
WRDS może przekazywać swoje wnioski do RDS o ile dotyczą one spraw objętych zakresem działania RDS /rządu/.
Trzecia edycja konkursu DIAMENT OPZZ
Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych rozpoczyna trzecią edycję Konkursu „Diamenty OPZZ”, organizowanego z myślą o najlepszych organizacjach związkowych, związkowcach i pracodawcach, którzy aktywnie uczestniczyli w walce o spełnianie najważniejszych postulatów związkowych.
Nagrody „Diamenty OPZZ” są przyznawane w czterech kategoriach:
1) najlepszy związkowiec,
2) najlepsza organizacja członkowska OPZZ, zrzeszająca do 500 członków,
3) najlepsza organizacja członkowska OPZZ, zrzeszająca powyżej 500 członków,
4) najlepszy pracodawca, u którego działa organizacja członkowska OPZZ.
Jeśli w ogniwach ZNP okręgu pomorskiego jest ktoś, kto Waszym zdaniem zasługuje na wyróżnienie, zaraża pasją i zaangażowaniem, serdecznie zapraszam do zgłoszeń.
Prosimy o zgłaszanie uczestników do 15 września 2021 roku na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Szanowne Koleżanki i Koledzy
Prezesi Okręgów ZNP,
1 czerwca rozpoczynamy ogólnopolską akcję zbierania podpisów pod petycją w sprawie projektowanych zmian w edukacji włączającej.
W związku z powyższym uprzejmie proszę o przesłanie do wszystkich ogniw ZNP poniższego linku pod którym zamieszczona jest petycja, z prośbą o jak największy udział w składaniu podpisów.
Petycja jest skierowana do nauczycieli, rodziców i innych osób zainteresowanych przedstawionym problemem oraz organizacji pozarządowych.
O liczbie złożonych podpisów poinformujemy premiera i parlament.
Link do petycji ZNP:
https://www.petycjeonline.com/petycja_w_sprawie_wstrzymania_projektowanych_zmian_w_edukacji_wczajcej_i_poddania_projektu_rzeczywistym_konsultacjom
List ZNP do Premiera ws. reformy edukacji włączającej
W specjalnym liście do Premiera RP Związek Nauczycielstwa Polskiego zwraca się o wstrzymanie prac nad nowymi rozwiązaniami w zakresie edukacji włączającej i poddanie projektowanych zmian rzeczywistym konsultacjom.
Przedstawione przez Ministerstwo Edukacji i Nauki systemowe zmiany są kontrowersyjne i budzą ogromny niepokój różnych środowisk, w tym rodziców i nauczycieli.