Aktualności

25









Organizatorzy zapraszają członków ZNP okręgu pomorskiego na cykl 3 bezpłatnych webinarów dla nauczyciele i nauczycieli „Jak rozpoznawać, jak reagować? Wpływ radykalnych treści i dezinformacji w internecie na młodzież”.

Kalendarz webinarów:
10 lutego, g. 17:00 – rozmowa online inaugurująca projekt. Transmisja na fb – https://fb.me/e/1Tqce4mnv
W rozmowie wezmą udział:
Renata Mieńkowska-Norkiene – przewodnicząca Rady Programowej MISO
Sławomir Broniarz – prezes ZNP
Konrad Ciesiołkiewicz – prezes Fundacji Orange
24 marca, g. 17:00 – Jak pandemia sprzyja radykalizacji młodzieży? Radykalizacja zachowań i poglądów – jak rozpoznawać, jak reagować?
14 kwietnia, g. 17:00 – Zagrożenia dla dzieci i młodzieży w internecie, nowe zjawiska i trendy – patotreści, na co należy zwrócić uwagę.
12 maja, g. 17:00 – Dlaczego tak łatwo dezinformować w pandemii? Dezinformacja w mediach społecznościowych a postawy społeczne.
Szczegóły dotyczące rejestracji na webinaria są na fb.com/FundacjaMISO

Źródło : www.znp.edu.pl

241242











Nie ma dzieci, są ludzie
Janusz Korczak

27 stycznia br. z ramienia Okręgu Pomorskiego ZNP wzięłam udział w e-seminarium „DZIECKO JAKO ŚWIADEK HISTORII” z okazji 76. rocznicy Wyzwolenia Niemieckiego Nazistowskiego Obozu Koncentracyjnego i Zagłady Auschwitz 27 stycznia 2021 r
Organizatorzy : nauczycielskie związki z Izraela (ITU), Niemiec (GEW i VBE) oraz z Polski (ZNP). przy wsparciu Fundacji im. Friedricha Eberta. W seminarium udział wzięło 138 osób m.in. z Polski, Niemiec, Izraela, Czech, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Belgi, Holandii, Dani, Hiszpanii, USA, Rosji, Południowej Afryki. Miałam okazję wysłuchać 14 znakomitych ekspertów i doświadczonych nauczycieli z Izraela, Niemiec i Polski. Relację z wydarzenia umieściły międzynarodowe nauczycielskie organizacje m.in.: Europejski Komitet Związków Zawodowych Oświaty i Nauki, społeczny partner Komisji Europejskiej i europejska struktura Międzynarodówki Edukacyjnej https://www.csee-etuce.org/en/news/etuce/4228-teaching-the-holocaust-a-common-responsibility oraz sama Międzynarodówka Edukacyjna 76th anniversary of Auschwitz liberation: German, Israeli, and Polish trade unions unite to say “Never again” (ei-ie.org).
Od 8 lutego zapis seminarium będzie dostępny on-line na stronach w języku polskim, hebrajskim i niemieckim oraz z napisami angielskimi i polskimi.
Relacja Głosu Nauczycielskiego z seminarium

23









Zarząd Okręgu Pomorskiego ZNP informuje :

Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie organizuje cykl spotkań „Model funkcjonowania Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą”.
Do udziału w spotkaniach zaprasza przedstawicieli organów prowadzących publiczne i niepubliczne szkoły specjalne oraz placówki specjalne, dyrektorów/specjalistów ze szkół i placówek specjalnych; dyrektorów/specjalistów z przedszkoli i szkół ogólnodostępnych, innych zainteresowanych osób i instytucji . Liczba miejsc jest ograniczona.

Głównym celem spotkań jest przekazanie informacji o zasadach tworzenia Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą, zgodnie z opracowanym w projekcie Modelu SCWEW oraz pilotażowego wdrożenia Modelu SCWEW w ramach projektów grantowych.
Regionalne spotkania odbędą się w 16 województwach – organizatorzy Kuratoria Oświaty.


• województwo pomorskie – 15 lutego 2021 r. – godz. 12.00-15.30

Informacje o rekrutacji na spotkania będą publikowane na stronie szkolenia.ore.edu.pl.
Cykl e-spotkań „Model funkcjonowania Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą” – Ośrodek Rozwoju Edukacji (ore.edu.pl)

Przedszkola w czasie pandemii
22









Znaczna część nauczycieli przebywa na zwolnieniach lekarskich i kwarantannach / w tym przede wszystkim nauczycieli wychowania przedszkolnego /. Braki kadrowe w przedszkolach powodują ogromne przeciążenie psychiczne i fizyczne . Praca 10h dziennie przez 5 dni w tygodniu bez zachowania reżimu sanitarnego sprawia , że nauczyciele korzystają ze zwolnień lekarskich.

Jesteśmy po wstępnych konsultacjach z ogniwami ZNP na których poruszamy sprawy dotyczące działań Związku. Wśród przewijających się tematów, którym poświęcamy dużą część czasu są problemy dotyczące warunków pracy i bezpieczeństwa nauczycieli przedszkoli. Należy podkreślić, że nauczyciele wychowania przedszkolnego wyjątkowo dbają o bezpieczeństwo swoich wychowanków i mimo trudnych warunków pracy w okresie pandemii realizują podstawę programową.

Natomiast to co smuci, to fakt , że „Jako jedyni zabiegamy o poprawę warunków pracy i bezpieczeństwa nauczycieli oraz pracowników przedszkoli, którzy pracują stacjonarnie od maja 2020 roku!” bez wsparcia innych oświatowych związków zawodowych.

21









Rada Dialogu Społecznego o edukacji
Na posiedzeniu Rady Dialogu Społecznego w dniu 28 Prezes ZNP Sławomir Broniarz z troską mówił między innymi o : niewydolnym systemie zdalnego nauczania, powrocie uczniów do szkół bez zabezpieczenia im odpowiednich warunków do nauki, zagrożeniu bezpieczeństwa nauczycieli i pracowników oświaty - braku testów i odwlekanie terminu szczepień, braku zapowiadanych zmian podstawy programowej, wzroście wynagrodzeń, statusie zawodowym nauczycieli, możliwościach przejścia na nauczanie hybrydowe (wspólny wniosek ZNP i OSKKO), sytuacji nauczycieli i pracowników przedszkoli. Poruszył problem planów resortu edukacji w zakresie edukacji włączającej oraz odniesie się do bieżącej sytuacji w oświacie

Obserwuj nas

Bądź na bieżąco.
Śledź nasze profile
w social mediach.

>Facebook

>Twitter

Ile osób jest Online

Odwiedza nas 17 gości.

Licznik odwiedzin

491833
Dzisiaj547
Wczoraj755
W tym tygodniu2893
W tym miesiącu5757

Search

facebook_page_plugin